Yamaha FZ6 Fazer S2
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Następna strona »
Yamaha FZ6 Fazer S2
Cenowo Yamaha FZ6 Fazer S2 plasuje się pomiędzy BMW F 800 S i Suzuki Bandit 650S. Pod względem prowadzenia motocykl nie daje powodów do narzekań. Regulacja wstępnego napięcia amortyzatora tylnego nie przebiega tak łatwo, jak w przypadku BMW F 800 S i wymaga użycia klasycznego klucza noskowego. Yamaha oferuje za to możliwość regulacji napięcia sprężyny widelca przedniego, czym BMW pochwalić się nie może.
Zawieszenie FZ6 nie pozostawia wiele do życzenia - jest po prostu właściwie dobrane do tego motocykla. Zestrojone zostało, podobnie jak w B650, raczej turystycznie, ale w sposobie jego pracy można wyczuć subtelną tęsknotę za sportem. Świetnie sprawdzi się w mieście, na krajowych koleinach, a także podczas nieco ostrzejszej jazdy w zakrętach. Nie ma mowy o jakimkolwiek bujaniu, czy niestabilności. Pozycja za kierownicą motocykla jest wyprostowana, dzięki czemu jazda nim jest bardziej relaksująca niż w przypadku sportowego BMW. Atutem jest również stosunkowo niska masa, sięgająca zaledwie 186 kg (bez płynów), dzięki której motocykl jest dość poręczny i zwinny.
Jeżeli chodzi o napęd, to chociaż jazda nową Yamahą FZ6 Fazer S2 dostarcza wiele radości, to trzeba przyznać, że jej silnik sprawia wrażenie leniwego. Dzieje się tak zapewne dlatego, że Yamaha po raz kolejny zastosowała tu poskromioną wersję motoru z R6. Ale czy to znaczy, że silnik z R6 jest ułomny? Nic podobnego! Trzeba z nim po prostu porozmawiać i dowiedzieć się, jaki zakres obrotów najbardziej mu odpowiada. I rzeczywiście, okazuje się, że początkowo łagodny jak baranek, ospały i wręcz niechętny do pracy, motor po przekroczeniu magicznej wartości 6500 obr/min nagle pokazuje pazurki i zamienia się w prawdziwą bestię. Od tego momentu Fazer zaczyna naprawdę ostro jechać, jak gdyby włączały się, dotąd uśpione, dodatkowe dwa cylindry, a wtóruje temu pompujący adrenalinę, turbinowy świst. Silnik w nowym FZ6 oferuje dużą, największą spośród prezentowanych maszyn, moc, która sięga aż 98 KM. Ta liczba robi wrażenie i obiecuje dużo. Jednak obserwując pracę jednostki napędowej przy małych obrotach z początku trudno uwierzyć, że w drugiej połowie obrotomierza czeka nas aż tak wiele wrażeń.
Układ hamulcowy w motocyklu Yamaha FZ6 Fazer S2 działa równie dobrze jak w BMW. Również Fazera możemy wyposażyć się w opcjonalny ABS, który może uratować nas z opresji, ale który może również z początku wywołać dezorientację u osób, które nie korzystały z tego systemu. Ową dezorientację może wywołać efekt „podnoszenia" się przedniego zawieszenia w momencie, gdy ABS zmniejsza siłę hamowania tak, aby przednie koło nie uległo zablokowaniu.
W układzie wskaźników znajdziemy, między innymi, kilka liczników dystansu, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek, ciekłokrystaliczny prędkościomierz oraz analogowy wskaźnik wysokości obrotów silnika. Jest to standard, spotykany w tej chwili we wszystkich innych motocyklach tej klasy. Od konkurentów Yamahę FZ6 Fazer S2 wyróżnia wskaźnik dokładnej temperatury silnika.
Dane techniczne
Silnik | |
Typ silnika: | 4-suw, nachylony do przodu, rzędowy czterocylindrowy, DOHC |
Chłodzenie silnika: | Chłodzony cieczą |
Pojemność skokowa: | 600 cc |
Średnica x Skok tłoka: | 65.5 x 44.5 mm |
Stopień sprężania: | 12.2:1 |
Moc maksymalna: | 72.0 kW (98 KM) @ 12,000 rpm |
Max moment obrotowy: | 63.1 Nm (6.44 kg-m) @ 10,000 rpm |
Smarowanie: | Mokra miska olejowa |
Gaźnik: | Wtrysk paliwa |
Sprzęgło: | Mokre, Wielotarczowe |
Układ zapłonów: | TCI |
Starter: | Elektryczny |
Układ przeniesienia napędu: | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu: | Łańcuch |
Przełożenie pierwotne: | 86/44 1.955 |
Przełożenie wtórne: | 46/16 2.875 |
Pojemność zbiornika paliwa: | 19.4 litra |
Pojemność zbiornika oleju: | 3.4 litra |
Podwozie | |
Podwozie: | Aluminiowa odlewana ciśnieniowo, |
Zawieszenie przód: | Widelec teleskopowy |
Skok zawieszenia przód: | 130 mm |
Zawieszenie tył: | Wahacz (monocross) |
Skok zawieszenia tył: | 130 mm |
Hamulec przód: | Podwójne tarcze, Ø 298 mm |
Hamulec tył: | Pojedyncza tarcza, Ø 245 mm |
Opona przód: | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Opona tył: | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wymiary | |
Długość (mm): | 2,095 mm |
Szerokość (mm): | 750 mm |
Wysokość (mm): | 1,210 mm |
Wysokość siedzenia (mm): | 795 mm |
Rozstaw osi (mm): | 1,440 mm |
Min prześwit (mm): | 145 mm |
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): | 186 kg / ABS: 191 kg |
Filmy:
|
|
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeOpisowo odniosê siê do oceny punktowej. Posiadam ten motocykl 2gi sezon kupiony z 2-giej rêki ale w PL salonie Yamahy wersja Naked FZ6-S2 2008r. Wcze¶niej (17 lat temu) posiada³em MZ-ETZ150. ...
OdpowiedzMam pytanie do orientuj±cych siê w temacie kolegów, otó¿ chcia³bym siê dowiedzieæ jak to jest w koñcu z tym wydechem w tym¿e motocyklu, czy rzeczywi¶cie grzeje w ty³ek i to zarówno kierowcê jak i ...
Odpowiedznic a nic nie grzeje. Chyba ze na oryginalnych wydechach jest inaczej. ja kupilem z glosniejszymi wydechami remusa. Razem z moja dziewczyna robilismy juz trasy na mazury i nad morze i ani razu nie powiedziala ze jej goraco w dupke ;) tez sie tego balem oraz tego ze niby przesmiarduje ubranie pasazera spalinami. nie wiem, moze ten remus jest inny od oryginalnych. ale po prostu nic sie nie dzieje takiego co niektore arty pisaly, ja jestem mega zadowolony jak na razie. mam go jeden sezon, jest to moj pierwszy powazny moto, zrobilem na nim ok. 5tys km. na razie nic sie nie dzieje, bez zastrzezen.
Odpowiedzhej! kupiem ten motocykl jako nowy,jezdzi sie super,mocy wystarczajaco,nigdy mi jej nie zabraklo,swoj chrzest przezyl na tegorocznym Rajdzie Katynskim 9,pozdrawiam -Twardy.Jezdzi sie ...
Odpowiedzja kupilem i po 2 dniach jazdy pekla mi rama pod siedzeniem :(
OdpowiedzFz6s (70co¶ kucy) wa¿y 187 kg natomiast s2 z owiewk± 190 kg bez p³ynów !!!
OdpowiedzKupi³em ten motocykl w Marcu 2007 roku przejacha³em ponad 8tys km . ZERO SKARG i ZA¯ALEÑ MASZYNA PIERWSZA KLASA POLECAM filipmucha@gmail.com
OdpowiedzCo tutaj robi zdjêcie szpetnego budzika z BMW???
OdpowiedzDziêkujemy za uwagê, zdjêcia zosta³y poprawione.
Odpowiedz