tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha FZ6 Fazer S2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha FZ6 Fazer S2

Autor: Artur Owczarczyk 9 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5

 

NAS Analytics TAG

Yamaha FZ6 Fazer S2

Cenowo Yamaha FZ6 Fazer S2 plasuje się pomiędzy BMW F 800 S i Suzuki Bandit 650S. Pod względem prowadzenia motocykl nie daje powodów do narzekań. Regulacja wstępnego napięcia amortyzatora tylnego nie przebiega tak łatwo, jak w przypadku BMW F 800 S i wymaga użycia klasycznego klucza noskowego. Yamaha oferuje za to możliwość regulacji napięcia sprężyny widelca przedniego, czym BMW pochwalić się nie może.

Zawieszenie FZ6 nie pozostawia wiele do życzenia - jest po prostu właściwie dobrane do tego motocykla. Zestrojone zostało, podobnie jak w B650, raczej turystycznie, ale w sposobie jego pracy można wyczuć subtelną tęsknotę za sportem. Świetnie sprawdzi się w mieście, na krajowych koleinach, a także podczas nieco ostrzejszej jazdy w zakrętach. Nie ma mowy o jakimkolwiek bujaniu, czy niestabilności. Pozycja za kierownicą motocykla jest wyprostowana, dzięki czemu jazda nim jest bardziej relaksująca niż w przypadku sportowego BMW. Atutem jest również stosunkowo niska masa, sięgająca zaledwie 186 kg (bez płynów), dzięki której motocykl jest dość poręczny i zwinny.

Jeżeli chodzi o napęd, to chociaż jazda nową Yamahą FZ6 Fazer S2 dostarcza wiele radości, to trzeba przyznać, że jej silnik sprawia wrażenie leniwego. Dzieje się tak zapewne dlatego, że Yamaha po raz kolejny zastosowała tu poskromioną wersję motoru z R6. Ale czy to znaczy, że silnik z R6 jest ułomny? Nic podobnego! Trzeba z nim po prostu porozmawiać i dowiedzieć się, jaki zakres obrotów najbardziej mu odpowiada. I rzeczywiście, okazuje się, że początkowo łagodny jak baranek, ospały i wręcz niechętny do pracy, motor po przekroczeniu magicznej wartości 6500 obr/min nagle pokazuje pazurki i zamienia się w prawdziwą bestię. Od tego momentu Fazer zaczyna naprawdę ostro jechać, jak gdyby włączały się, dotąd uśpione, dodatkowe dwa cylindry, a wtóruje temu pompujący adrenalinę, turbinowy świst. Silnik w nowym FZ6 oferuje dużą, największą spośród prezentowanych maszyn, moc, która sięga aż 98 KM. Ta liczba robi wrażenie i obiecuje dużo. Jednak obserwując pracę jednostki napędowej przy małych obrotach z początku trudno uwierzyć, że w drugiej połowie obrotomierza czeka nas aż tak wiele wrażeń.

Układ hamulcowy w motocyklu Yamaha FZ6 Fazer S2 działa równie dobrze jak w BMW. Również Fazera możemy wyposażyć się w opcjonalny ABS, który może uratować nas z opresji, ale który może również z początku wywołać dezorientację u osób, które nie korzystały z tego systemu. Ową dezorientację może wywołać efekt „podnoszenia" się przedniego zawieszenia w momencie, gdy ABS zmniejsza siłę hamowania tak, aby przednie koło nie uległo zablokowaniu.

W układzie wskaźników znajdziemy, między innymi, kilka liczników dystansu, wskaźnik poziomu paliwa, zegarek, ciekłokrystaliczny prędkościomierz oraz analogowy wskaźnik wysokości obrotów silnika. Jest to standard, spotykany w tej chwili we wszystkich innych motocyklach tej klasy. Od konkurentów Yamahę FZ6 Fazer S2 wyróżnia wskaźnik dokładnej temperatury silnika.

Dane techniczne

Silnik
Typ silnika: 4-suw, nachylony do przodu, rzędowy czterocylindrowy, DOHC
Chłodzenie silnika: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 600 cc
Średnica x Skok tłoka: 65.5 x 44.5 mm
Stopień sprężania: 12.2:1
Moc maksymalna: 72.0 kW (98 KM) @ 12,000 rpm
Max moment obrotowy: 63.1 Nm (6.44 kg-m) @ 10,000 rpm
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Gaźnik: Wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mokre, Wielotarczowe
Układ zapłonów: TCI
Starter: Elektryczny
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Przełożenie pierwotne: 86/44 1.955
Przełożenie wtórne: 46/16 2.875
Pojemność zbiornika paliwa: 19.4 litra
Pojemność zbiornika oleju: 3.4 litra
Podwozie
Podwozie: Aluminiowa odlewana ciśnieniowo,
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przód: 130 mm
Zawieszenie tył: Wahacz (monocross)
Skok zawieszenia tył: 130 mm
Hamulec przód: Podwójne tarcze, Ø 298 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 245 mm
Opona przód: 120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył: 180/55 ZR17M/C (73W)
Wymiary
Długość (mm): 2,095 mm
Szerokość (mm): 750 mm
Wysokość (mm): 1,210 mm
Wysokość siedzenia (mm): 795 mm
Rozstaw osi (mm): 1,440 mm
Min prześwit (mm): 145 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 186 kg / ABS: 191 kg


Filmy:

Yamaha FZ6 Miasto
lovtza o FZ6
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
yamaha fz6 z gory
NAS Analytics TAG
yamaha fz6 przod
yamaha fz6 obiekt chroniony
yamaha fz6 tyl
yamaha fz6 na zakrecie
yamaha fz6 postoj
fz6 na zakrecie
fz6 zakret tyl
fz6 ada i sabathius
fz6 sie sklada
fz6 zakret przod
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê